2001-ben végeztem színésznőként a Színház és Filmművészeti Egyetem musical szakán, Szirtes Tamás osztályában! A Madách Színházban, az Operett Színházban, a József Attila Színházban, a szolnoki Szigligeti Színházban, Németországban a füsseni Ludwigs Theater-ben és az Aida Clubschiff óceánjáró hajó színházában dolgoztam a diploma megszerzése után . Jelenleg a Centrál Színházban és a Hadart Színház társulatában játszom! Szeretném a sok évnyi művészi pályán szerzett tapasztalatomat átadni a pályakezdő gyerekeknek, fiataloknak, felnőtteknek és a nyugdíjas korosztálynak egyaránt.
Az éneklés öröme a dalok átélése, előadása felejthetetlen élményt tud nyújtani.
Előadóművészként, színészként fontosnak tartom a szép kifejező érthető beszédet a mindennapokban is . Beszédtechnikát tanulva és Montágh Imre hagyományaira építve szeretnék segíteni a gyerekeknek és idősebbeknek egyaránt a megfelelő hangképzésben, ritmusban és a levegő használatában. Bár nem logopédiai szakirányú, amit nyújtok mégis szorosan összefügg , hiszen a renyhe nyelvizmot és helytelen tartását korrigáljuk fejlesztjük együtt a gyakorlatokkal.
3 kisgyermek édesanyjaként tudom milyen problémákkal találkoznak az óvodában a gyerekek, esetenként az összevont csoport is negatívan hat a beszéd fejlődésére! Lányaim az r , s, sz , c, cs, z hangzókkal küszködtek! Mikorra megértek rá (5 éves kor), mindegyik egy hétvége alatt megtanulta a helyes kiejtést, pár hetes gyakorlással pedig elhagyta az emlékezetébe beíródott rossz nyelvtartást.
Színészként segíteni tudom a versmondó versenyekre a szakszerű felkészítést. A hozott vers vagy mese tökéletes ritmusát, tartalmi értelmezését és a helyes hangsúlyokat tökéletesítjük együtt a gyerekekkel a felkészülés alatt .
Elvégeztem a jobb agyféltekés rajz képzést és korábbi rajz tanulmányaimmal kombinálva kisgyerekeknek a mese dramatizálását kiegészítve rajzolással, a gyerekek átfogóbb képet kapnak a művészi önkifejezésről. A mesehallgatás mellett ez serkenti mentális fejlődésüket , fantáziájukat önkifejezésüket. A rajzolással és apró ujjlazító technikával a kismotoros ízületeket, izmokat is erősítjük. Ez segíti és fejleszti az 1. osztályba kerülő óvodás gyerekek másolás és szépírás képességét!
A rajz mint önkifejezési mód örömet nyújt a nyugdíjas korosztálynak is. További ingereket hozzákapcsolva ( zene, vers hallgatása)plusz érzelmi reakciókat vált ki és megismerik ezen érzékek összekapcsolódását és annak kifejezését egy-egy alkotásban! Az új élmények pedig gazdagítják a hétköznapjaink minőségét!
Édesanyaként ,színészként, énekesként tudom, hogy a hang milyen gyógyító erőként hat. Csecsemőknél az idegpályák megfelelő fejlődéséhez nagyon fontos az anyai hang az éneklés. Ehhez szeretnék bátorságot önteni a közös foglalkozásokon – kapcsolatuk erősítésével mindkettőjük tartalmas, töltekező kikapcsolódásával – babának és Mamának egyaránt .
Dolgozzunk együtt !
Várok minden lelkes fejlődni vágyót szeretettel!